המרכז לנפגעי תקיפה מינית

מנהלת מרכז: אפרת אברמוביץ׳

אלימות מינית היא תופעה נרחבת שפוגעת בנשים וגברים, ילדות, ילדים ובני נוער. אחת מתוך שלוש נשים ואחד מתוך שישה גברים עוברים תקיפה מינית במהלך חייהם וברוב המקרים הנפגע הינו מתחת לגיל 18 והפוגע הינו אדם מוכר וקרוב.

אלו שאוזרות ואוזרים כוח ומגיעים אל המרכז מתמודדים עם אירועים שהם תולדה של יחסי הכוחות ותרבות האונס בחברה. אירועים אלו חוסים כולם תחת המונח 'אלימות מינית', המתאר מכלול רחב של פגיעות והצד השווה שבכולן הוא תחושת חוסר האונים וההשפלה שהן גורמות.

מחקרים מראים שאמפתיה, הכרה בסבל ותמיכת הסביבה הן מרכיב חשוב בתהליך הריפוי ובחזרה לשגרה מתפקדת.

בישראל פועלים 9 מרכזי סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אשר מעניקים סיוע חינם לנשים וגברים שעברו פגיעות מיניות וזקוקים להקשבה, ייעוץ, ליווי ותמיכה. קווי החירום של מרכזי הסיוע מופעלים על ידי מאות מתנדבות ומתנדבים ברחבי הארץ, ופעילים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

באשדוד קיימים מגוון מענים עירוניים לטיפול בנשים, גברים וילדים שחוו תקיפה מינית, זאת מתוך התפיסה כי קידום מיניות בריאה , בטוחה ומכבדת אשר מבוססת על הסכמה חופשית, הדדיות, אמון ותקשורת תקדם שוויון בין המינים ותפתח מודעות ושיח פתוח.

עקרונות לבניית המרכז

  1. מתן מענה וסיוע לצד מניעה והסברה. מתן מגוון מענים תחת אותה קורת גג. מענה של מתן יעוץ, סיוע והכוונה.
  2. חיזוק מתנדבים כמובילי שינוי וכחלק מהמענה של המרכז.
  3. הכשרה ורתימה של אנשי מקצועעבודה קהילתית מצריכה ידע רחב במגוון תחומים חשיפת איש מקצוע והכשרתו לתחומי התוכן של הרשות בראי עבודה.
  4. עבודה עם אוכלוסיית צעירים 18-35.

אופן הפעלה

המרכז שיוקם באשדוד  יהווה כתובת לנשים למניעת צמצום אי שוויון חברתי ולמניעת תקיפות באמצעות הרחבת  נגישותן של נשים למימוש ומיצוי זכויותיהן במרחב הציבורי

להלן השירותים העיקריים המוצעים שיינתנו על ידי המרכז:

  • סיוע משפטי על ידי עורכות דין שמתמחות בכל תחומי המשפט, ובכלל זה: דיני משפחה, מיצוי זכויות מול הרשויות , הכנה לנפגעת לפני עימות / חקירה במשטרה / דיונים בבית משפט
  • תמיכה וליווי לנשים נפגעות אלימות מינית על ידי מתנדבות שעברו הכשרה ייעודית, בדגש על הענקת מידע ראשוני ותמיכה לפונות, וכן ליווי פונות נפגעות אלימות לבית המשפט ולמשטרה .והפנייתן לגופים הטיפוליים.
  • טיפול בפניות של עשרות נשים המגיעות למרכז ומתן מענה לפניות טלפוניות, לצורך הגשת סיוע דחוף ו/ או בירור סטטוס טיפול בפנייה.

         כלל השירותים יינתנו ללא תשלום, במגוון שפות: עברית, צרפתית, רוסית ואמהרית, ובגמישות, בשעות הקבלה, תוך התאמה למגוון אוכלוסיות, כגון               נשים עם מוגבלות וכדומה. מענה לפניות גם באמצעות דואר אלקטרוני.

חינוך מניעה והסברה במרכז

אופן הפעולה

המרכז יעסוק בקידום מיניות בריאה, בטוחה ומכבדת, המבוססת על הסכמה חופשית, על הדדיות , על אמון ועל תקשורת. נוסף לכך המרכז יפעל לצמצום האלימות והאלימות המינית על כל רובדיהן ומרכיביהן תוך מתן ידע וכלים להבחנה בין התנהגויות מיניות מיטביות לבין התנהגויות מיניות פוגעניות.

הסדנאות יועברו לאוכלוסיות רבות ומגוונות ;   הגיל הרך, בתי ספר יסודי חטיבה ותיכון, הורים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע.

הסברה ומניעה יינתנו גם לאוכלוסיות הבאות ; אזרחים ותיקים, ציבור דתי, דוברי שפות וכוחות הביטחון.

   מטרות

    הרחבת והנגשת המענים העירוניים להנגשה המענים בתחום נפגעות תקיפה מינית:

  1. הנגשה ושקיפות של נותני שירותים קהילה
  2. שילוב אנשי מקצוע לטובת קידום הנושא
  3. העלאת שיעורי הדיווח על פגיעות מיניות
  4. יצירת מרחב בטוח לשיח ולמידה בנושאי אלימות ואלימות מינית
  5. הגברת ההפניה והדיווח לאנשי הטיפול והאכיפה בקהילה.
  6. הגברת תחושת הביטחון בקרב נשים.
  7. הנעת התהליך להקמת חדר 4 בבית חולים אסותאאשדוד.


    ליצירת קשר עם המרכז: טל' 1-700-50-11-87
          אימייל [email protected]
 
דילוג לתוכן