בוקר של תמיכה והזדהות עם משפחות החטופים במהות

בצל המציאות המורכבת, קיימנו במהות מפגש תמיכה שנועד להזכיר לכולנו: אנחנו לא שוכחים ולא מוותרים על החטופים.
עצרנו לרגע מההכנות לחג ולשנה החדשה, כדי להקשיב למכבית מאייר, דודתם של התאומים זיו וגלי ברמן, שנחטפו מבתיהם בכפר עזה בבוקר ה-7 באוקטובר. בשיתוף כן וכואב, ניסתה מכבית להמחיש, ולו במעט, את רגעי האימה ואת הסיפור המטלטל על המציאות הקשה שעוברת המשפחה מאז אותו יום.

המפגש נפתח על ידי הגב' אפרת אברמוביץ', מנהלת מרכז "נקודת אור", אשר תיארה את קו השבר שנוצר מאז אותו בוקר נורא של 7 באוקטובר 2023 בשעה 06:29.
אפרת דיברה על התהום שנפערה בין מה שהיה לבין הימים החדשים בהם כולנו נאלצים ללמוד לחיות, למצוא מחדש את הכוח לבחור בטוב ולהיאחז בחיים.
בנוסף, הציגה אפרת את הסרטון המטלטל שהופק במהות לזכר הנרצחים בפסטיבל "נובה", המבוסס על מונולוג שנכתב מתוך עדויות מבלים שהיו במסיבה ולא הצליחו לזעוק את זעקת הנרצחים.
מנכ"לית מהות, הגב' סימונה מורלי, סקרה את הפעילויות הענפות ברשות מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' לחיזוק החוסן הקהילתי והמשפחתי, בהתאם לחזון מהות לפעול למען האדם, המשפחה והקהילה. הגב' מורלי הדגישה את החובה המוסרית שחלה עלינו כעם וכמדינה לדאוג לשלום אזרחינו, שיבחה את הישגי צה"ל בצפון, והביעה תקווה כי נוכל לתרגם את ההצלחות הללו לקידום עסקה לשחרור החטופים, שמספרם עומד על 101!
הרבנית חנה עמאר הצטרפה אף היא למפגש, כשהיא מחזקת את הנוכחים בדבריה המעוררים לאחדות ולתפילה.
בהמשך עלתה הגב' מכבית מאייר, ושיתפה בגילוי לב את תחושותיה ואת הקשיים הרבים שחווים היא, המשפחה והחברים מאז החטיפה. בדבריה היא תיארה את דמותם של זיו וגלי, וניסתה לשפוך מעט אור על אופיים, ועל מאבק המשפחה להשבתם – מאבק שמאז אותו יום בו הזמן עצר מלכת, היא ומשפחתה מקדישים לו את חייהם.

אנו מודים למכבית על השיתוף והפתיחות, ועל שהזכירה לנו את החשיבות שבחיבור, בתמיכה וברצון המשותף לראות את החטופים שבים הביתה בריאים ושלמים.

כולנו נישא תפילה לחזרתם המהירה, בריאים בגופם ובנפשם.

תודה גם לדנה וייס היקרה, שליוותה את המפגש בנגינתה המרגשת ובקולה הנוגע ללב.

מהות תמשיך לפעול למען משפחות החטופים ולוודא שהנושא יישאר על סדר היום הציבורי.

צילום:
סימונה מורלי, יוליה שיין, לאה מור
דילוג לתוכן