יום עיון בנושא מוגנות בחברה החרדית

בבוקר יום שני כ"ב בתמוז ה29-7-24 למניינם, התכנסו באודיטוריום מהות כ100 נשות מקצוע מהציבור החרדי ליום עיון בנושא מוגנות בחברה החרדית. מטרת יום העיון הייתה להעלות את המודעות לנושא בקרב הציבור החרדי ולהציע כלים ופתרונות, בהם ניתן להשתמש בפרקטיקה היומיומית. הגב' מורלי סימונה פתחה בברכה את באות הכנס תוך ציון חשיבות היום הזה בהקשר גם של הקמת "נקודת אור" בית לנפגעים/ת.
את הנושא העבירו הגב' שרי ברלינסקי- פסיכולוגית קלינית אשר פרסה בפני הנשים את תופעת הפגיעה בהיבט החברתי- קהילתי, המורכבויות התורניות והדילמות העולות בקרב ההורים ואנשי המקצוע בחברה. את החלק השני העבירה המנחה חני צ'אמר- מטפלת משפחתית אשר הציעה כלים לגישה לנושא הרגיש, כיצד יש לפעול כאשר עולות דילמות סביב הנושא ואיך ניתן להנגיש נושא מורכב ומוצנע כמו זה.
בחלקו השלישי של היום ,התקיים פאנל מומחיות בו נכחו נציגת המשטרה, נציגות מרכזי הטיפול בילדים ובמבוגרים נפגעים/ ת וכן נשות טיפול מהמגזר החרדי להן ניסיון רב בנושא המוגנות בקהילה. למומחיות הוצגו שאלות והן פרטו על עיסוקן ועל הכלים בהם הן משתמשות בכדי להגביר את המודעות למוגנות ובטיפול בנפגעים ונפגעות במגזר החרדי.
חשוב לציין ולהגיש כי המשתתפות ביום העיון ציינו כי יום העיון היה חשוב מאין כמותו והוא פתח צוהר לעולם המוגנות ולחשיבות שיש להעניק לנושא. לא זאת בלבד אלא שהן ביקשו לקיים יום עיון דומה גם לגברים המטפלים ואף להעביר אליהם את התכנים שהועברו לנשים. תחושת החיבור לנושא והרצון לעשות שינוי חברתי משמעותי בלט וניכר כי גם בעתיד תרצנה המשתתפות להמשיך ולהשתלם בנושא תחת מטריית מהות בסדנאות ובהרצאת המשך . התחושה שיש צימאון לקבל כלים בנושא.
את היום ריכזו חני אבן חיים – רכזת מסלולי למידה וגיל הרך במרכז להורות
מוטי כהן- רכז תחום מגזר חרדי ואפרת אברמוביץ- מנהלת מרכז סיוע , תודתנו נתונה למנכ"לית מהות הגב' סימונה מורלי שבירכה על היום עיון וחתמה בתפילה לשובם של החטופים.
דילוג לתוכן